Od 1 listopada 2018 roku pasażerowie Ryanair i Wizz Air będą musieli zapłacić za bagaż dodatkowy i większy bagaż podręczny. Przewoźnicy zmieniają politykę bagażową!


W przypadku Ryanair od listopada pasażerowie priorytetowi, czyli odprawiani i wchodzący na pokład w pierwszej kolejności będą mogli mieć ze sobą dwie sztuki bagażu podręcznego – mały i duży. Jednak usługa „Priority Boarding” dotycząca bagażu tychże pasażerów podrożeje. Opłata wzrośnie do 6-8 euro. Osoby, które nie zdecydują się dopłacić do tej usługi będą mogły zabrać na pokład tylko i wyłącznie mały bagaż podręczny, który będzie musiał zmieścić się pod fotelem.

Dla osłodzenia gorzkiej zmiany przepisów, linie Ryanair nieznacznie zwiększają rozmiary bagażu podręcznego – teraz może on mieć wymiary 40x20x25 cm (przed 1 listopada było to 35x20x20cm).

Chęć zabrania ze sobą większego niż podane wymiary bagażu podręcznego będzie kosztować 8 euro przy dokonywaniu rezerwacji lotu lub 10 euro po jej dokonaniu.

Wizz Air nie pozostaje dłużny

Węgierskie linie lotnicze wprowadzają zmiany dotyczące osób, które nie mają wykupionej usługi „Wizz Priority”. Maksymalne wymiary bagażu podręcznego dla tych pasażerów wynoszą 40x30x20, a jego waga nie może przekroczyć 10 kg.

W przypadku przekroczenia wytycznych, pasażer będzie musiał opłacić na lotnisku swój bagaż, kwalifikowany wtedy jako ponadwymiarowy. Jego koszt to 44 zł/kg.

Ponadto Wizz Air wproadza nowy typ bagażu rejestrowanego o wadze 10 kg, oprócz wcześniej dostępnych 20 i 32 kg.

Jak widać, w węgierskich liniach lotniczych dla pasażerów z usługą „Wizz Priority” nie zmieni się nic. Zgodnie z obecnie obowiązującymi zasadami, mogą oni zabrać na pokład bagaż o maksymalnych wymiarach 40x30x20 cm oraz dodatkową podręczną walizkę na kółkach o maksymalnych wymiarach 55x40x23 cm. Przewoźnik zaznacza jednak, iż ma prawo odebrać pasażerowi walizkę przed wejściem do samolotu jeśli napotka ograniczenia operacyjne.

Ulubieńcy pasażerów

Urząd Lotnictwa Cywilnego zebrał dane dotyczące ulubionych przewoźników Polaków.

Według nich, pierwsze miejsce w sercach rodaków zajmuje Ryanair, który w krajowych portach lotniczych obsłużył ponad 3 mln pasażerów.

Drugie miejsce zajmuje Polski narodowy przewoźnik – LOT. Jego wynik to 2,67 mln pasażerów w II kwartale bieżącego roku.

Podium zamyka Wizz Air – 2,29 mln pasażerów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *